تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت چرا ثبت اطلاعات طلافروشان در سامانه جامع تجارت الزامی شد؟ حباب سکه به کاهش نرخ دلار واکنش نشان نداد! + جدول (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) جزئیاتی از تعطیلی رسمی جمعه و شنبه + فیلم «تعهد ارزی» و «کمبود واگن‌های باری» فصل مشترکِ دغدغه‌های صادرکنندگان خراسان رضوی قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) میزان مالیات پرداختی اصناف در هر سال چقدر است؟ + جدول مجرد‌ها هم می‌توانند یارانه خود را تفکیک کنند؟ علت کاهش و ماندگاری نرخ دلار در کانال ۵۹ هزار تومان چه بود؟ (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) وام ۱۸۵ میلیون تومانی بدون سود دریافت کنید + جزئیات محدودیت عجیب سایپا برای متقاضیان طرح پیش فروش خودرو (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده مدیرعامل شرکت پدیده شد کاهش نرخ رشد پول در فروردین ماه ۱۴۰۳ گران‌فروشی در صدر تخلفات بانوان آرایشگر در مشهد | مهر و موم یک آرایشگاه زنانه در بلوار سجاد مشهد (۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مبالغ نجومی برای باز کردن لوله های یخ زده | بازار داغ سودجویان در سرمای منفی ۲۰ درجه

  • کد خبر: ۱۴۵۴۳۹
  • ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۴
مبالغ نجومی برای باز کردن لوله های یخ زده | بازار داغ سودجویان در سرمای منفی ۲۰ درجه
برخی شرکت‌های تأسیساتی، برای باز کردن یخ لوله‌های آب مبالغ نجومی دریافت می‌کنند.

مقدسی | شهرآرانیوز؛ مشهد از هفته گذشته سردترین روز‌ها و شب‌ها را تجربه می‌کند، به طوری که کمینه دمای هوای مشهد به منفی ۲۰ درجه نیز رسیده است. این موضوع سبب شد بسیاری از لوله‌ها و اتصالات منازل در روز‌های اخیر دچار یخ زدگی و به دنبال آن قطعی آب شود. شهروندان برای رفع این مشکل به سراغ لوله بازکنی‌ها رفتند که با قیمت‌های نجومی برای خدمات دهی روبه رو شدند. برخی از این افراد برای باز کردن این لوله‌های یخ زده، خواهان مبالغی بین یک تا ۲ میلیون تومان از مردم شدند.

برای بررسی این تخلف به سراغ اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان و مدیر بازرسی ونظارت اتاق اصناف مشهد رفتیم که بیان کردند بیشتر تبلیغات لوله بازکنی که با برچسب بر در منازل نصب یا در سایت‌هایی مانند دیوار انجام می‌شود، مربوط به افرادی است که مجوزی از اتحادیه ندارند، درنتیجه مبالغ خارج از عرف درخواست می‌کنند و خدمات بی کیفیت می‌دهند. رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان مشهد در گفتگو با شهرآرا، اظهار می‌کند: معمولا افرادی که برای خدمات دهی در زمینه یخ زدگی لوله این مبالغ بسیار سنگین را دریافت می‌کنند، در سایت دیوار تبلیغ کرده بودند که ما جز این موضوع، در سایر مواقع نیز با این افراد دچار مشکل هستیم.

سینا کرمی‌ می‌افزاید: شاید ما در هفته، ۱۰ نمونه شکایت از این افراد داشته باشیم؛ البته قانون گذار اجازه داده است که این موضوع در شورای حل اختلاف بررسی شود، اما ما برای منافع مردم به این شکایت‌ها رسیدگی می‌کنیم و اضافه دریافتی را برمی گردانیم. ما با مرکز پیشگیری از وقوع جرم نیز جلسه داشتیم و راهکار برخورد را مطرح کردیم، اما هنوز موفق نشده ایم اقدامی انجام دهیم. کرمی با بیان اینکه نرخ خدمات رسانی در زمینه یخ زدگی لوله‌های منازل بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است، بیان می‌کند: ۹۹ درصد افرادی که در سایت دیوار تبلیغ می‌کنند یا بر در منازل برچسب می‌زنند یا برگه تبلیغات خود را به داخل منازل می‌اندازند، غیرمجاز و بدون پروانه هستند. آن‌ها تنها با یک خط تلفن فعالیت می‌کنند و واحد صنفی ندارند، بنابراین هر مبلغی که بخواهند، از مردم دریافت می‌کنند.

رئیس اتحادیه تأسیسات مکانیکی ساختمان مشهد می‌گوید: درباره افرادی که برای تعمیرات به منازل مردم مراجعه می‌کنند، دو مسئله صلاحیت فردی و فنی مطرح است. ۹۰ درصد این افراد بدون هر دو صلاحیت هستند. در زمینه فردی باید از نظر اخلاقی، مشکل نداشته باشند و در زمینه فنی نیز باید مهارت فنی وحرفه‌ای داشته باشند تا بتوانند خدمات استاندارد بدهند.
وی بیان می‌کند: از فردا اتحادیه فعالیت می‌کند. شهروندان برای هر مشکلی که در این چند روز داشته اند، می‌توانند از فردا در ساعت اداری به عبدالمطلب ۳۵ بین اسدا... زاده ۲ و ۴ مراجعه و شکایت خود را بیان کنند، ما نیز به سرعت رسیدگی می‌کنیم.

مدیر بازرسی و نظارت اتاق اصناف مشهد نیز در این باره می‌گوید: بیشتر افرادی که با قیمت‌های نجومی خدمات می‌دهند، کسانی هستند که یک برچسب بر دیوار منازل چسبانده اند، فقط شماره تماس داده اند، در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و عضو اتحادیه نیستند. خدمات این افراد بی کیفیت است که همین موضوع نیز مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند. تعداد این افراد نیز بسیار زیاد است. امیر دلداری ادامه می‌دهد: این افراد مشکلات زیادی برای شهروندان ایجاد می‌کنند. زمانی که ما بعد از شکایت شهروندان پیگیری می‌کنیم، نمی‌توانیم آن‌ها را پیدا کنیم؛ زیرا واحد صنفی و مکان کسب ندارند. مردم باید به سراغ افرادی بروند که عضو مجاز اتحادیه هستند، تخصص دارند، آموزش کامل دیده اند و قیمت مصوب را نیز رعایت می‌کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->